چگونه میتوان اعتماد مشتریان را جلب کرد ؟

گاهی ممکن است مشتری با مطالب ابراز شده از طرف فروشنده کاملا موافق نباشد و یا مطمن نباشد که محصول کاملا نیاز های وی را مرتفع میسازد یا حتی بخواهد آن را با محصولات دیگر مقایسه کند. فروشندگان نباید این موارد را نوعی سد در راه موفقیت فروش و نهایت تجارت خود تلقی کنند. اینها نکات مبهمی هستند که از طرف افراد بیان میشونند و دارندگان کسب و کار با جواب دادن به آنها مخاطب خود را یاری کنند.

بهتر است قبل از خاتمه فروش، فروشنده در مورد وجود یا عدم وجود ابهامات در ذهن مشتری مطمن شود. مثلا بیان سوالاتی نظیر "آیا مطلبی هست که بخواهید در مورد آن توضیح داده شود؟" میتواند موثر باشد. اگر جواب منفی باشد فروشنده میتواند فروش را خاتمه دهد.

در صورت دریافت جواب مثبت باید ضمن حفظ آرامش با نقطه ابهام، به طور مثبت برخورد کند. و با اعتماد بنفس کامل به تمامی سوالات مشتری خود جواب بدهد. و آن را مطمن سازد که بهترین را انتخاب کرده است.



برچسب ها : تجارت، مشتریان، محصول، کسب و کار