HP به بازار تبلت باز می‌گردد؛ اندرویدی جدید تا بهار عرضه می‌شود

 

شرکت HP‌ قصد دارد برای کاهش وابستگی دارآمدش به فروش روبه کاهش کامپیوترهای شخصی، یک تبلت 169 دلاری جدید اندرویدی را رونمایی کند.

به گزارش رویترز، این تبلت جدید Slate 7‌ نام خواهد گرفت و دومین تلاش این شرکت؛ بعد از عرضه ناموفق تبلت TouchPad در سال 2011 به حساب می‌آید.

تولید تبلت TouchPad که مجهز به سیستم عامل HP‌ به نام WebOS بود تنها بعد از 7 هفته متوقف شد.

اما Slate7 که قرار است در ماه آوریل عرضه شود، جذاب به نظر می‌رسد؛ سیستم عامل 4.1 اندروید، نمایشگر 7 اینچی و از همه مهم‌تر قیمت 169 دلاری آن به نظر تحلیل‌گران می‌تواند به HP برای ورود مجدد به بازار تبلت و دستگاه‌های موبایل کمک کند.

گفتنی‌است HP در چند سال گذشته به علت تغییرات مکرر مدیریت، خرید شرکت‌های کوچک به قیمت‌های بالا و به خصوص کاهش جهانی فروش کامپیوترهای شخصی که هسته اصلی درآمد HP است، با مشکلات مالی فراوانی روبرو بوده‌است.



برچسب ها : اخبار

چگونه در بین آقایون اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم؟ (ویژه بانوان)

 

 

با اعتماد به نفس بودن در جمع مردان چیزیست که هر دختری با آن به مشکل برمیخورد. به ویژه، وقتی صحبت از آن گروه از ایشان که فردی به خصوص، جذاب برای شما در آن حضور دارد، باشد. اما، آیا شما این واقعیت کوچک مبنی بر اینکه مرد جماعت از دختران با اعتماد به نفس بالا خوششان میاید، را میدانید؟ داشتن اعتماد به نفس فقط رابطه چشمی درحال صحبت کردن یا خود را باهوش نشان دادن به دنیا نیست. مطمئن بودن شما باید در تمام شخصیت، چگونگی لباس پوشیدن، چگونگی قدم زدن و چگونگی آغاز مکالمه شما بازتاب کند.

در اینجا نکاتی هستند به شما در دفعه بعدی که با یک چنین وضعیتی مواجه شدید، کمک میکند تا در جمع آقایان اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان دهید.

هنگامیکه در جمع آقایان هستید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، حالت و چگونگی قدم زدن شماست. سرتان را پایین نگه ندارید. مستقیم راه بروید و سر خود را بالا نگهدارید. قدمهای کوچک بردارید و دستپاچه نشوید. اگر بسیار سریع راه بروید، این نشان میدهد که شما میخواهد از میان آنها هر چه سریعتر رد شوید. قدمهای کوچک و نجیب که نه خیلی ضمخت باشد نه آرام. با فمنیسمی همراه با بی باکی قدم بردارید.

اگر در جمعی از آقایان می نشید، خود شما گفتگو را آغاز کنید. از آنها درباره علایقشان بپرسید و به هریک از آنها فرصت پاسخ دادن را بدهید. هر چه بیشتر در مورد فعالیت های دوست داشتنی آنها ساکت نمانید و راجع به آنها نظریاتتان را بدهید، بیشتر با اعتماد به نفس به چشم میایید. دنبال موضوعاتی بروید که  برای آقایان جذاب هستند. در مورد آخرین بازی فوتبال، بستکبال، بیس بال و یا هرچیزی بزنید، اما اجازه دهید آنها متوجه شوند که شما از وقایع مطلع هستید. اگر آنها سعی کردند برای شما چیز جدیدی را تعریف کنند، به روشی مثبت بشنوید و پاسخ دهید.

خوب لباس بپوشید. بیشترین بخش اعتماد به نفس از طریق لباس پوشیدن انعکاس میابد. از داشتن لباسی مناسب موقعیتی که میخواهید که در آن قرار گیرید، مطمئن شوید. همچنین، از آرایش سنگین استفاده نکنید و آن را در حد ملیح و ظریف نگهدارید. جواهرات و کفشتان را با دقت انتخاب کنید، در اینصورت آَنها با لباستان تطبیق دارند و شما نیز میتوانید براحتی با آن کفش قدم بردارید. یک خانم خوش پوش که ظریفانه خود را در هر لباسی به دوش میکشد، برای مرکز توجه بودن آماده است.

اعتماد به نفس داشتن تنها چگونگی مدیریت موقرانه صحبت کردن و بیان سریع اندیشه هایتان است. پس، دفعه بعدی که در جمع آقایان قرار  گرفتید، عصبی نشوید و در عوض خود را نسبت به آنچه در موردش صحبت میکنید مطمئن نگهدارید، نگرشی داشته باشید و آن را جایگاه صحیح قرار دهید.



برچسب ها : اعتماد به نفس، جذاب، مطمئن، اعتماد

افراد خلاق چه شکلی هستند؟

من برای پاسخ دادن به این سوال مایل به مرور چند شواهد کلیدی و پایان با درآوردن کلاه در جهت تفاوت در زمینه هستم.

 

ذهن خلاق

 

هوش؟

آیا ما حتما برای خلاقیت باید باهوش باشیم؟ خبر خوب یا بد این است که پاسخ تقریبا عمومی "خیر" است. تحقیقاتی که رابطه خلاقیت و هوش را آزمایش میکنند، عمدتا به این نتیجه که رابطه کمی (ببش از یک ارتباط در بین 20 آزمایش در تمایل ریاضی نیست.) وجود دارد. شاید تحقیق "ژنتیک نابغه ها" تحقیقات قدیمی Lewis Terman نمونه خوبی برای این موضوع است. Terman به طور جامع 250000 دانش آموز کالیفرنیایی انتخاب شده از بین نمونه ای از آنهایی که دارای IQ بیش از 140 بودند، را تست کرد. پس از گذشته دهه ها این موضوع با گروهی از انتخاب شده از موریانه ها دنبال شد و دریافت شد که دستاوردهای بزرگسالان و تلاش خلاق تا به حال مربوط به شخصیت و صفات انگیزشی آنها از عقل بوده است.

پس آیا این موضوع به آن معناست که متغیرهایی ذهنی وابسته به خلاقیت وجود ندارند؟ قطعا خیر. دو شاخص شناختی دیگر که ما میتوانیم بسنجیم وجود دارند. اولی تفکر واگراست، دومی دانش.

 

تفکر واگرا؟

اگر تست هوش استاندارد در مورد بدست آوردن یک تک جواب صحیح (مثل جواب 4+4=؟ یا قطاری با سرعت 100مایل در ساعت درحال حرکت است، این قطار در 45دقیقه چند مایل میرود؟) باشد، در اینصورت مخالف این قبیل تستها تست تفکر همگرا ( Divergent Thinking Test ) خواهد بود. در این تست به جای دنبال تک جواب گشتن، هدف فراهم کردن سوالی محرک برای دعوت تست گیرنده به تولید قیفی از پاسخهاست.

 بخشی از تست DT این خواهد بود که از شرکت کننده ها خواسته میشود که در مدتی نسبتا کوتاه هر تعداد که میتوانند استفاده های غیرمعمول از اشیاء خانگی را نام ببرند. این نوع تفکر، نشانی عمومی از شخص خلاق میباشد. فرایند تفکر خلاق شامل مقدار زیادی تفکر زایا یا واگرا میباشد. اشتباهی که تعدادی زیادی از مردم میکنند، این است که آنها تصور میکنند تفکر واگرا تنها چیزیست که مورد نیاز است. تفکر واگرا تنها بخش کوچکی از فرایندهای شناختی خلاقیت میباشد. هنگامیکه ما چند ایده را تولید کردیم نیازمند قضاوت انتخابی اعمال شده هستیم. برای انجام آن، ما معمولا به تجربیات قدیمی دوستانمان و هوش از مد افتاده ساده برمیگردیم. اما، سرانجام تفکر واگرا به این پرسش " ما به محض تفکر به طور واگرا چه چیز را فراخوانی میکنیم ؟ " میانجامد. جواب – ذخایر دانشمان را فراخوانی میکنیم.

 

دانش؟

من در اولین قدم از 12 قدم برنامه ریزی برای خلاقیت سازماندهی شده خود، استدلال کردم که یک اصول کلیدی آن بود که تفکر خلاق عمدتا شامل ترکیب ایده هاست. من هنوز هم به درستی این ایمان دارم و ارائه خواهم داد که ماده این ترکیب اندیشه ای ذخایر دانش ماست. هنگامیکه ما به طور واگرا تفکر میکنیم، دانش و تجربیات خود را فراخوانی و این عناصر شناختی را از راه های جدید و مفید ترکیب میکنیم. برای مثال، در طراحی iPod این استدلال را میتوان داشت که دانش خصوصیاتی از walkman با دانش خصوصیاتی hard disk drive یا دیگر دستگاه های ذخیره سازی حافظه الکترونیکی ترکیب شده است.

در مقاله اخیر، من و همکارانم دریافتیم که مخزنی غنی ای از دانش عمومی عملکرد مردم در تست تفکر واگرا را پیشگویی میکند. پس... آیا ما میتوانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که هر کس دانش بیشتری دارد خلاقیتشم به همان میزان بیشتر میشود؟ جواب دادن به این آسان نیست. ما همچنین میدانیم که بیشتر آنچه ما داریم دانش منطقه خاص (یعنی چگونگی انجام کارها) بیشتر فرصتهای تفکر تثبیت یا معین شده میباشد. در چنین موقعیتی دانش زیاد ما را به باور این موضوع که ما از فبل تمام پاسخها و بهترین راه ها برای حل مسئله را میدانیم (پس، اگر سعی بر نوآوری داشته باشیم چیز خطرناکی پیش میاید.) میکشاند.

 

شخصیت؟

آیا خلاقیت فقط هوش نیست حتما؟ آیا شخصیت در خلاقیت ما تاثیری ندارد؟ پاسخ- قطعا تاثیر دارد.

اگر با شایعترین مدل شخصیتی (پنج مدل) به عنوان یک چارچوب مورد توافق آغاز کنیم، میتوانیم انواع صفات شخصیتی افراد خلاق را بررسی کنیم.

افراد خلاق مایل به...

  • فتح تجربیات و راه های کار کردن جدید، فصول، دارای قوه تصور زیاد و پرسیدن چگونگی کار کردن جهان هستند.
  • بویژه به وظیفه شناس بودن نیستند؛ تا جاییکه به اجتناب از مرتب بودن، ساختار یافته و سازمان یافته بودن زیادی تمایل دارند.
  • با توجه به برونگرایی/ درونگرایی نتایج به دست آمده مخلوط شده اند... چیزی که ما براساس آن انتخاب را انجام خواهیم داد ملاحظه به حوزه های مختلف فعالیت (مثلن هنر در مقابل علوم) میباشد.
  • ما هنگامیکه به سازگاری ملاحظه میکنیم، درمیابیم که افراد خلاق عمومن ناسازگارند. این به آن معناست که آنها با ناسازگای و خلاف جمع حرکت کردن راحت میباشند.
  • نتایج روانشناسی نیز مخلوط شده اند... باز ما هنگامیکه به تفاوتهای زمینه برخورد کردیم نتیجه را انتخاب خواهیم کرد.

 

بسیار خوب... ما نشانگرهای ذهنی و شخصیتی را پوشش دادیم. آیا چیز دیگری وجود دارد؟ بلی- انگیزه.

 

انگیزه؟

برای تفکر در مورد انگیزه و خلاقیت دو مسیر اصلی وجود دارد. اولی مربوط به انگیزه عمومیست. افراد خلاق به بسیار رانده شدن، سخت کار کردن، پایداری و مالکی نگرش "هرگز نگو مردم" تمایل دارند. با ایده های جدید که نمونه های موجود اصلن کارهای آسانی نیست، میایند. مسلح به خستگی ناپذیری – خالق تنهایی را به سختی جلو میرود، اما بر کوشش خود همچنان پابرجاست.

مسیر دوم شامل گرایش انگیزشی میشود. به عبارت ساده، ما درمیابیم که افراد خلاق دارای گرایشی به انگیزه های ذاتی دارند. به آن معنا که، آنها از درون کنترل میشوند – توسط یک حس مبارزه، کنجکاوی و علاقه به حستجو و تامین انتتظارات درونی. اما، تصویر چندان مشخص نیست... انگیزه های بیرونی (انگیزه خارجی مثل احترام، جایزه،  پاداش و غیره...) نیز میتوان برای افراد خلاق الویت بالایی داشته باشند. چالش در متعادل ساختن علاقه به گوش دادن کنترلهای درونی ضمن نگهداری توجه بیرونی کافی برای فهمیدن چگونگی پذیرش یا عدم پذیرش ایده های خلاقیت، فرایند یا محصول از دنیای خارج، میماند.



برچسب ها : خلاقیت، هوش، باهــوش، انگیزه

شهامت

برای رسیدن به موفقیت وجود موانع ضروری است چرا که پیروزی تنها بعد از مبارزه های فراوان و شکست های بیشمار به دست می آید. هر مبارزه و هر شکستی، مهارت و قدرت شما، شهامت و تحمل شما، توانایی و اعتماد به نفس شما را بیشتر میکند _ بنابراین هر مانعی مثل یک هم قطار خوب است که شما را مجبور به بهتر شدن میکند .

افسر گارد ماندینو



برچسب ها :

سئو و عوامل مربوط به آن ( قسمت1)

سئو SEO که مخفف Search engine optimization است  یک علم تقریبا جدید و بروز است که در آن به بهینه سازی صفحات اینترنت پرداخته می شود.

اکثر افراد برای پیدا کردن مطلبی در اینترنت از موتور های جستجو استفاده میکنند . رباتهای جستجوگر معمولا براساس مولفه هایی آنها را پیدا کرده و به کابر ارئه میدهد .

حال این مولفه ها چیست و چطور میتوان در صفحه ی اول جستجوی گوگل قرار گرفت؟

  1. Title  داشتن صفحات و استفاده از کلمات کلیدی و برچست کلمات
  2. استفاده از واژه های کلیدی در متن صفحه وب
  3. میزان ارتباط و نزدیکی محتویات صفحه به کلمات کلیدی مورد هدف
  4. استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1 صفحه
  5. لینک دادن به وب سایت های مرتبط

از مهمترین عوامل هستند اگرچه مواردی دیگر هم وجود دارد که در پست های آینده به طور کامل به بررسی آنها می پردازیم.



برچسب ها : بهینه سازی، طراحی وب سایت، موتور جستجو

نگه داری از وب سایت

امروزه هرکسی که صاحب وب سایتی در دنیای مجازی است. این موضوع را به خوبی میداند که صرفا راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار و در آمد کافی نیست

طراحی وب سایت میتواند به عنوان  اولین گام و جزء یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل برند شدن باشد .

طراحان باید بتوانند مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود را در کمترین  زمان جذب کنند و با اراعه مطالب نو و تازه همیشه بازدید کنندگان خود را نگه دارند. یافتن صفحات بدون عنوان و یافتن صفحات بدون متاتگ از دیگر مطالبی است که ما رو در نگه داری وب  سایت ما را بسیار کمک میکند و مشتریان را پایبند تر و پشتیبانی از وب سایت و اراعه خدمت به کاربر مهمترین موضوعات پس از ساخت وب سایت است.



برچسب ها : طراحی وب سایت، کسب و کار، صفحات، وب سایت

ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

دکتر داود زارعیان: دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه دانش ارتباطات و اطلاعات و نیاز روزافزون به تولید محتوا و ارائه خدمات متنوع‌تر در این حوزه، دبیرخانه دائمی همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد موضوع ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا اختصاص دهد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این همایش که اسفند‌ماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها موجود در کشور در بخش تولید محتوا و ارائه سرویس بررسی شده و آسیب‌شناسی کارشناسی از وضعیت فعلی آن ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اساتید، صاحبنظران و متخصصان این حوزه در خصوص جدیدترین دستاورد‌ها و نوآوری‌های کاربردی اخیر در ارائه سرویس و تولید محتوا به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

دکتر زارعیانبا بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا نیاز امروز همه دستگاه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، از همه فعالان این حوزه دعوت کرد تا مشارکتی فعالانه در این همایش داشته باشند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزودی محورهای اصلی این همایش اعلام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این پنج دوره همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مدیریت ICT، مدیریت و راهبری دیتاسنتر، شبکه نسل آینده (NGN)، تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده و رگولاتوری برگزار شد.



برچسب ها :

چگونه کلمات را انتخاب کنیم؟

بلبـل عـرشـنـد سـخـن پـروران                 بـاز چه مانـنـد بـه آن دیگـران

پـردۀ رازی که سخن پروریست               سـایـۀ از پـردۀ پیغـمـبـریسـت

 

همواره انتخاب کلماتی درست ما را برای معرفی محصولات به بهترین شیوه یاری میکند یکی از مشکلات این است که اکثر افراد از کلمات پوچ و بی معنی استفاده میکنند و این کار باعث از بین رفتن فکر خلاق شنوندگان و در نهایت از دست دادن طرفداران و  مشتریان  می­شود.

حال چطور میتوان  در سخنوری بهترین بود ؟

قدرت بیان خوب یک فن اکتسابی است که با تمرین و تداوم و پشتکار به دست خواهد آمد .

یکی از راههای این که بتوانیم بر خود مسلط باشیم، این است که دایره لغات خود را همواره افزایش دهیم و نکاتی مهم و ریزی را رعایت کنیم.

  1. پــس از نوشــتن کامل مـتن سخنرانی، تا جـایی که می‌توانید آن را خلاصه کنید.
  2. . نکات مربوط به یک موضوع را یک جا مطـرح کنید.
  3. . با مخاطبـان به بحث و تبادل‌نظر بپردازید و متکـلم‌وحده نباشید.
  4. قـبلاً از سالن سخنرانی بازدید کنید تا با محیط آن آشنا شوید.
  5. سخنرانی خود را پیرامون سه یا چهار نکته‌ اصلی سازمان‌دهی کنید.
  6. چند داستان بامزه مربوط به موضوع سخنرانی در متن سخنان خود بگنجانید و در مخاطبان برای دنبال کردن سخنرانی علاقه لازم را ایـجاد کنید.
  7. در ساختار سخنرانی، پایـان یک موضوع و آغـاز موضوع بعدی را به وضوح مشخص کنید.
  8. روش‌های مختلف ارائه یک مطلب را پیـدا و طـبیعی‌ترین راه را انتخاب کنید.
  9. متن پـیچیـده باعث سردرگــم شدن مخاطب می‌شود.
  10. صفحات متـن کامـل سخنرانی را شماره‌گـذاری کنید.
  11. آهنگ سخنرانی خود را تغییر دهید و ببــینید کدام آهنگ مؤثرتر است.
  12. حتی اگر تعداد مخاطــبان کم است تعداد آنها را زیاد تصور کنید.
  13. یاد بگیرید کـه عضله‌های صورتتان را شل کنید و لبخند بزنید.
  14. تمرین کنید تا جمله‌ها را با افت و خیز متفاوتی ادا کنید.
  15. شب قبل از سخنرانی خوب بخوابید تا در روز سخنرانی سرحال باشید.
  16. خود را در حال ایـراد یک سخنرانی موفـقیت‌آمیز مجسم کنید.
  17. نفس عمیق بکشید، آرام باشید، لبخند بزنید و سخنرانی را با تأنی آغاز کنید.
  18. هنگام بیان نکات مهم، مدت کوتاهی مکـث کنید.
  19. اولین تــماس چشمی را با کسی برقرار کنید که به نظر شما خوش برخورد و صمیمی است.
  20. سخـنرانی را با یک خلاصه خوب و قوی به پایان برسانــید.


برچسب ها : قدرت بیان، مشتری، محصول