نگه داری از وب سایت

امروزه هرکسی که صاحب وب سایتی در دنیای مجازی است. این موضوع را به خوبی میداند که صرفا راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار و در آمد کافی نیست

طراحی وب سایت میتواند به عنوان  اولین گام و جزء یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل برند شدن باشد .

طراحان باید بتوانند مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود را در کمترین  زمان جذب کنند و با اراعه مطالب نو و تازه همیشه بازدید کنندگان خود را نگه دارند. یافتن صفحات بدون عنوان و یافتن صفحات بدون متاتگ از دیگر مطالبی است که ما رو در نگه داری وب  سایت ما را بسیار کمک میکند و مشتریان را پایبند تر و پشتیبانی از وب سایت و اراعه خدمت به کاربر مهمترین موضوعات پس از ساخت وب سایت است.



برچسب ها : طراحی وب سایت، کسب و کار، وب سایت، صفحات

ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

دکتر داود زارعیان: دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه دانش ارتباطات و اطلاعات و نیاز روزافزون به تولید محتوا و ارائه خدمات متنوع‌تر در این حوزه، دبیرخانه دائمی همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد موضوع ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا اختصاص دهد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این همایش که اسفند‌ماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها موجود در کشور در بخش تولید محتوا و ارائه سرویس بررسی شده و آسیب‌شناسی کارشناسی از وضعیت فعلی آن ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اساتید، صاحبنظران و متخصصان این حوزه در خصوص جدیدترین دستاورد‌ها و نوآوری‌های کاربردی اخیر در ارائه سرویس و تولید محتوا به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

دکتر زارعیانبا بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در سرویس و محتوا نیاز امروز همه دستگاه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، از همه فعالان این حوزه دعوت کرد تا مشارکتی فعالانه در این همایش داشته باشند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزودی محورهای اصلی این همایش اعلام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این پنج دوره همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مدیریت ICT، مدیریت و راهبری دیتاسنتر، شبکه نسل آینده (NGN)، تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده و رگولاتوری برگزار شد.



برچسب ها :

چگونه کلمات را انتخاب کنیم؟

بلبـل عـرشـنـد سـخـن پـروران                 بـاز چه مانـنـد بـه آن دیگـران

پـردۀ رازی که سخن پروریست               سـایـۀ از پـردۀ پیغـمـبـریسـت

 

همواره انتخاب کلماتی درست ما را برای معرفی محصولات به بهترین شیوه یاری میکند یکی از مشکلات این است که اکثر افراد از کلمات پوچ و بی معنی استفاده میکنند و این کار باعث از بین رفتن فکر خلاق شنوندگان و در نهایت از دست دادن طرفداران و  مشتریان  می­شود.

حال چطور میتوان  در سخنوری بهترین بود ؟

قدرت بیان خوب یک فن اکتسابی است که با تمرین و تداوم و پشتکار به دست خواهد آمد .

یکی از راههای این که بتوانیم بر خود مسلط باشیم، این است که دایره لغات خود را همواره افزایش دهیم و نکاتی مهم و ریزی را رعایت کنیم.

  1. پــس از نوشــتن کامل مـتن سخنرانی، تا جـایی که می‌توانید آن را خلاصه کنید.
  2. . نکات مربوط به یک موضوع را یک جا مطـرح کنید.
  3. . با مخاطبـان به بحث و تبادل‌نظر بپردازید و متکـلم‌وحده نباشید.
  4. قـبلاً از سالن سخنرانی بازدید کنید تا با محیط آن آشنا شوید.
  5. سخنرانی خود را پیرامون سه یا چهار نکته‌ اصلی سازمان‌دهی کنید.
  6. چند داستان بامزه مربوط به موضوع سخنرانی در متن سخنان خود بگنجانید و در مخاطبان برای دنبال کردن سخنرانی علاقه لازم را ایـجاد کنید.
  7. در ساختار سخنرانی، پایـان یک موضوع و آغـاز موضوع بعدی را به وضوح مشخص کنید.
  8. روش‌های مختلف ارائه یک مطلب را پیـدا و طـبیعی‌ترین راه را انتخاب کنید.
  9. متن پـیچیـده باعث سردرگــم شدن مخاطب می‌شود.
  10. صفحات متـن کامـل سخنرانی را شماره‌گـذاری کنید.
  11. آهنگ سخنرانی خود را تغییر دهید و ببــینید کدام آهنگ مؤثرتر است.
  12. حتی اگر تعداد مخاطــبان کم است تعداد آنها را زیاد تصور کنید.
  13. یاد بگیرید کـه عضله‌های صورتتان را شل کنید و لبخند بزنید.
  14. تمرین کنید تا جمله‌ها را با افت و خیز متفاوتی ادا کنید.
  15. شب قبل از سخنرانی خوب بخوابید تا در روز سخنرانی سرحال باشید.
  16. خود را در حال ایـراد یک سخنرانی موفـقیت‌آمیز مجسم کنید.
  17. نفس عمیق بکشید، آرام باشید، لبخند بزنید و سخنرانی را با تأنی آغاز کنید.
  18. هنگام بیان نکات مهم، مدت کوتاهی مکـث کنید.
  19. اولین تــماس چشمی را با کسی برقرار کنید که به نظر شما خوش برخورد و صمیمی است.
  20. سخـنرانی را با یک خلاصه خوب و قوی به پایان برسانــید.


برچسب ها : قدرت بیان، مشتری، محصول

نکاتی در مورد خدمات به مشتریان رو در رو

مشتریان شما نیروی حیات کسب و کارتان هستند. بدون آنها، سرمایه گذاری کسب و کار کوچک شما تبدیل به توقف صدایی ناهنجار میشود. در بسیاری از موارد این کارمند تازه کار و پایین رتبه است که با مشتریان شما، مردمی که با شرکت شما برخورد دارند، ملاقات میکند، این ارتباط رو در رو  اگر انتظار دارید مشتریتان به معامله با شما ادامه دهد،  باید تجربه ای مثبت بوده باشد.

 لبخند بزنید!

نویسنده آمریکایی Max Eastman میگوید : "لبخند خوشامدگویی ای نامتناهیست."  و  این لبخندیست که مشتریانتان برای استقبال شدن با آن، هنگامی که به مکان کسب و کار شما وارد میشوند، مستحق هستند. برای کار کردن با مشتریها تنها کارکنان مشتاق و دوستانه را استخدام کنیدَ، کارمندانی را که برای فرهنگ سازمانیتان صحیح نمیباشد جا به جا یا عذل کنید.

بشنوید!

هنگامی که درخواستی ترتیب داده یا سفارشی گرفته میشود، کارمندان شما باید آنچه را که مشتری میخواهد بشنود و آن درخواست را بدون نقص انجام دهد. گاهی اوقات این به آن معناست که پاسخ خود را برای تامین یک نیاز خاص، جلب رضایت درخواستی ویژه برای بدست آوردن مشتری ای راضی، خیاطی کنید.

جوابگو باشید!

کارکنان شما چگونه به شکایات رسیدگی میکنند؟ آیا آنها واقعا با یک گوش برای حل کردن مسئله میشنوند؟ یا آنها بی اعتنا و دنبال راهی برای طفره رفتن از مشتری هستند. ممکن است شما قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای مشتری نباشید، اما قطعا تمام نیازهای مشتری باید با آن احترامی که استحقاقش را دارد، فراهم شود. به کارمندانتان این اختیار را بدهید که تمام مسائل کوچک را در بین خود حل کنند.

خوشرویی!

مهم نیست چقدر مشتری سختگیری ممکن است باشد، کارکنان شما باید در همه حال خوشرویی نشان دهند. کارمند خود را در زمینه چگونگی اینکه به بهترین وجه به حل یک مسئله، شامل به میان آوردن یک عضو ارشد تیم یا مدیر برای کمک به تصمیم گیری در مورد مسئله بپردازد، آموزش دهید در مورد مسئله به طور سریع توسط ارائه همفکری به مشتری درحالیکه به حمایت از کارمندانتان ادامه میدهید هنگامیکه با یک راه حلی رضایتبخش میایید، تصمیم گیری کنید.

 هدیه!

مشتریان ناراضی و همچنین مشتریان راضی و وفادار اگر شما چیزی را فراتر از آنچه که آنها انتظارش را دارند، فراهم کنید خدمات خوب شما را به مشتری یاداور خواهند شد. اگر رستورانی را اداره میکنید، برای جلب رضایت مشتری دسری مجانی ارائه دهید. اگر مدیر دفتری که تامین کننده فروشگاه است هستید، سفارش را شبانه بدون قیمت اضافی به مشتری حمل کنید. گاهی اوقات این ژست کوچک، تلاشهای جذاب و خلع صلاح کردن قسمتی از خود برای نشان دادن به کسی که به او اهمیت میدهید است، که به مشتریانتان نشان میدهد که قدر آنها را میدانید.



برچسب ها : کسب و کار، مشتریان، سرمایه گذاری

اهمیت وبلاگ ها در بهینه سازی موتور های جستجو

گوگل برای ارزش گذاری و رتبه بندی به وبلاگ های فعال و حتی جدید اهمیت خاصی می دهد. اکثر وبسایتها یک وبلاگ برای خبر گذاری بیشتر دارند. علاوه بر این که فعالیت در وبلاگ باعث افزایش رتبه و جذب مخاطب میشود این خود دلیلی بر افزایش seo  نیز هست. عنوانها، کلمات کلیدی و تگ ها همه ی این ها  تاثیر گذارند اما فعالیت همیشگی وبلاگ برای نگه داشتن مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالیت منظم و انتشار دادن مطالب به طور روزانه در وبلاگ می تواند نتایج خوبی را در جستجوی گوگل به همراه داشته باشد. با استفاده از تکنولوژی Rss می توانید مطالب خود را در رسانه های جمعی دیگر مانند فیس بوک، تویتر ، یوتوپ گسترش دهید و مخاطبان جدیدی را برای وبلاگ و سایت خود به ارمغان بیاورید.

وبلاگ ها معمولا به مخاطبین این اجازه را می دهند که بر روی مطالب منتشر شده اظهار نظر کنند و افکار و عقاید خود را به بحث بگذارند و اگر مطلب جالبی بود آن ها را به اشتراک بگذارند.

شما در حین اشتراک گذاری مطالب خود در رسانه های اجتماعی باید با مخاطبین خود ارتباط بر قرار کنید و با داشتن این روابط بتوانید کسب و کار خود را رونق بخشید.    

 



برچسب ها : موتور جستجو، وب سایت، وبلاگ، اقزایش ربته

قیمت میزبانی وب سایت در داخل کشور کاهش می‌یابد

دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش هزینه میزبانی وب سایت در داخل کشور در مقایسه با میزبانی های خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی اخوان بهابادی با اشاره به میزبانی سایت‌هایی با محتوای فارسی در کشور گفت: در حال حاضر میزان هزینه میزبانی سایت در خارج از کشور بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت میزبانی داخلی و خارجی کم شده است گفت: تغییراتی که در این زمینه اعمال می کنیم هزینه میزبانی برای وب سایت داخلی را در مقایسه با وب سایت خارجی کاهش یابد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه میزبانی وب سایت ها در داخل کشور موجب سوق دادن مردم از استفاده از دیتا سنتر‌های بومی می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای عالی فضای مجازی به دنبال این است که دسترسی به محتوای ایرانی و اسلامی را برای مردم درباره محتواهای خارجی راحت تر کند و از سوی دیگر هزینه دسترسی برای ارایه کنندگان محتوا و کاربران کاهش داده شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فعالیت زیادی شده تا میزبانی پورتال ها و وب سایت دستگاه های حاکمیتی و دولتی به داخل کشور منتقل شود افزود: اکنون بیش از 96 درصد میزبانی ها به داخل منتقل شده است اما بخش خصوصی کوچکترین بهره ای از این فعالیت نبرد.

وی توضیح داد: هدف از این کار این بود که بخش خصوصی فعال در دیتا سنتر بازاری برای خود داشته باشد. این انتقال اتفاق افتاد اما بخش خصوصی بهره ای از آن نبرد.



برچسب ها : وب سایت، فضای مجازی، میزبانی وب، دیتا سنتر

فیلترینگ هوشمند می‌شود

با وجود اینکه تا‌کنون مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر متولیان فیلترینگ اعلام کرده بودند که سامانه فیلترینگ سایت‌های اینترنتی هوشمند بوده است، روز گذشته دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مدعی شد که این سامانه فقط بر پایه آدرس‌های اینترنتی کار می‌کند و این شورا درنظر دارد آن را هوشمند‌سازی‌ کند!

بدین‌ترتیب باید گفت سامانه فیلترینگ هوشمند‌تر می‌شود! آنچه در پی می‌آید متن گفت‌وگوی دکتر مهدی اخوان بهابادی با مهر است.

  • از زمانی که شورای‌عالی فضای مجازی با حکم رهبر معظم انقلاب تاسیس شده است یکی از مواردی که پیاپی از آن صحبت شده موضوع تغییر در اجرای روند فیلترینگ سایت‌های اینترنتی بوده، در این زمینه چه برنامه‌هایی مدنظر است؟

یکی از دغدغه‌هایی که درخصوص موضوع فیلترینگ وجود دارد، مربوط به این است که بعضا اعتراض‌هایی را می‌شنویم که دسترسی به برخی از سایت‌هایی که از نظر نظام می‌توانند مجاز تلقی شوند به‌دلیل نحوه اعمال فنی فیلترینگ امکان پذیر نیست و برای حل این مشکل طرحی برای هوشمند‌سازی‌ فیلترینگ کشور شروع شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

  • این روش چه تفاوتی با عملکرد سامانه فیلترینگ فعلی دارد؟

در حال حاضر فیلترینگی که در داخل کشور اعمال می‌شود فیلترینگ روی URL- آدرس- است که سعی می‌کنیم این فیلترینگ را هوشمند کنیم؛ روش فعلی فیلترینگ جزو روش‌های مقدماتی و ابتدایی است و هر چقدر مکانیسم نرم افزار فیلترینگ از نظر فنی پیشرفته‌تر شود احتمال خطا و اشتباه در تصمیم‌گیری کمتر خواهد شد.

  • یعنی با اجرای سامانه فیلترینگ هوشمند حجم فیلترینگ از نظر کمی کمتر می‌شود؟

بله. براساس این طرح درصد خطای سامانه فیلترینگ کشور کاهش پیدا می‌کند؛ به‌عنوان مثال هم‌اکنون اگر درون سایتی که دارای چندین صفحه است یک محتوای مجرمانه وجود داشته باشد با استفاده از نرم افزار فعلی فیلترینگ، ناگریز کل سایت فیلتر می‌شود اما اگر این هوشمند‌سازی‌ اجرایی شود می‌توان تنها بخش مدنظر را فیلتر کرد و دسترسی به مابقی محتوای سایت امکان پذیر باشد؛ براین اساس این موضوع باعث کاهش قابل توجه حجم فیلتر خواهد شد.

  • زمان کامل اجرای این پروژه چه موقع است و فکر می‌کنید چه زمانی کاربران دیگر مشکلی با نحوه فعلی فیلترشدن سایت‌های اینترنتی نداشته باشند؟

اجرای کامل این پروژه زمان بر است اما شروع کار از چند روز گذشته آغاز شده و امیدواریم فاز مقدماتی آن در سه‌‌ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

  • با وجود این اگر کاربری اعتراضی به محدودیت سایت‌های اینترنتی داشته باشد، راه‌حلی برای اعلام اعتراض وجود نخواهد داشت؟

در چند روز آینده یک شماره تماس اعلام می‌کنیم و کسانی که فکر می‌کنند به اشتباه سایتی فیلتر شده می‌توانند درخواست خود را از این طریق اعلام کنند و در زمان بسیار کوتاه پاسخ خود را بگیرند.

  • آیا آماری وجود دارد که چند درصد کاربران اینترنتی برای دور زدن سامانه فیلترینگ از ابزارهای فیلترشکن استفاده می‌کنند؟

به‌طور قطع تعداد کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند قابل توجه نیست و براساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از 10درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

  • پس با وجود این آمارهایی که گفته می‌شود نزدیک به 20میلیون ایرانی عضو شبکه فیس‌بوک هستند را تأیید نمی‌کنید؟

عضویت 20میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به هیچ وجه صحیح نیست و تعداد کاربران ایرانی داخل کشور که عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند بسیار کمتر از این تعداد است.



برچسب ها : ارتباط، فیس بوک، فناوری اطلاعات، فیلترینگ

کار آفرین کیست ؟ و ویژگی های آن چیست؟

شویتنر یکی از پیشگامان کار آفرینی، این افراد را به عنوان چرخ دنده ی اقتصاد میداند و بر این باور است که این افراد باید از قدرت خلاقیت فردی بالایی برخوردار باشند و با تمرین روحیه کاری خود را افزایش دهند تا بتوانند کالایی جدید را با روشی نوین تولید و در بازار اراعه دهند و باعث رشد اقتصاد جامعه بشوند.آنان اکثرا داری توانایی تحمل ریسک مالی  بالا را دارند چون نیازهایی همچون موفقیت، کسب درآمد و ثروت و شهرت در آنها به عنوان یک هدف دیده می شود. یکی از مهمترین ویژگی یک کار آفرین این است که بتواند افرادی را زیر پوشش خود قرار دهد و از آنها  حمایت کنند، پس هر کس که توانست با ایده ای جدید کسب کاری را تولید کند به دیدگاه  اقتصادی کارمندان برای پیشرفت و توسعه  احتیاج دارد. و با تلفیق دیدگاه های خود شرکت را به رشد و بالندگی برساند.

کارمندان حافظ آن چیزی هستند که باعث رشد شرکت میشود در عین حال کار آفرینان را به پرسش میکشند و مساعل گوناگونی از گذشته تا اکنون مطرح میکنند تا بتوانند از کمیت بالای کار مطمن شوند.



برچسب ها : کار آفرینی، کسب و کار، موفقیت، اقتصاد

دوره آموزشی آشنایی با مدل‌های کسب و کار (24 و 25 بهمن‌ماه)

دوره آموزشی «آشنایی با مدل‌های کسب و کار» با تدریس آقای مهندس فرزین فردیس، کارشناسی ارشد (مدیریت اجرایی) MBA از دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت میکروموج آریا کیش، معاون توسعه و کارآفرینی و عضو هیئت مدیره شرکت همکاران سامانه­‌های ارتباطی پارس، به مدت 8 ساعت در بهمن‌ماه 1391 در دانشگاه شریف برگزار می‌گردد. برای آشنایی بیشتر به اینجا مراجعه کنید.




برچسب ها : دوره آموزشی، کسب و کار الکترونیک

اریک اشمیت 2.5 میلیارد دلار از سهام خود در گوگل را می‌فروشد

اریک اشمیت، مدیرعامل شرکت گوگل در راستای کاهش 40 درصدی سهم خود در این شرکت، قصد دارد 2.5 میلیارد دلار از سهامش را به فروش رساند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اشمیت درخواست فروش 3.2 میلیون دلار از سهام خود در شرکت گوگل را به مسئولین رگولاتوری آمریکا ارائه داده‌است. این میزان سهم با قیمت 785.37 دلار مبلغ 2.5 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

اریک اشمیت تا پایان دسامبر 2012 میزان 7.6 میلیون سهم از شرکت گوگل را در اختیار داشته‌است.

گوگل اعلام کرده‌است که این فروش سهام در راستای برنامه طولانی مدت مدیران گوگل برای کاهش سهم و افزایش تنوع سرمایه‌گذاری است.

اریک اشمیت که اکنون 57 سال دارد در سال 2001 از شرکت Novell به گوگل پیوست. مجله فوربز وی را با 7.5 میلیارد دلار سرمایه، چهل و پنجمین پولدار آمریکایی معرفی کرده است.



برچسب ها : گوگل، فروش

اهمیت کسب وکار در اسلام

کلمه کار، معنی جداگانه ای نسبت به زندگی روزمره داشته و دارد، افراد با  انجام کار از ابتدای بشریت  توانسته اند زندگی خود را گذرانده و پیشرفت کنند.

در دنیای اسلام، کار در اقتصاد بسیار تاثیرگذار است:

اسلام برای کارهای تولیدی مانند دامداری، کشاورزی و از همه مهم تر کسب و کار تجارت که در گذشته بازرگانی و با پیشرفت ارتباطات و رسیدن به عصر حاضر می توان به همان کسب و کار اینترنتی اشاره کرد، اهمیت زیادی قاءل بوده و هست.

امام علی  مردمانی که  آب و زمینی داشته باشند و بتوانند فقر را ریشه کن کنند ودر این کار کوتاهی کنند نفرین کرده است (من وجدمأ اوکنرا با ثم افتقرفا بعده الله )

با توجه به آیات و روایاتی که در زمینه کسب و درآمد حلال و مشروع آمده است، می توان چنین بیان کرد که مال و ثروت نه تنها خوب است، بلکه هر مسلمان آگاه وظیفه دارد در کسب و تحصیل آن تلاش کند و خود و جامعه اش را در رشد اقتصادی یاری رساند. نظام اقتصادی اسلام هم که توجه به سعادت انسان را هدف اصلی خود می داند، استفاده عاقلانه از منابع طبیعی و امکانات خدادادی را در راه نیل به هدف مقدس خویش، مورد تاکید قرار داده است.



برچسب ها : اسلام، کسب و کار الکترونیک، رشد اقتصادی

شبکه تجارت الکترونیک آزاد/ متن باز ایران چیست؟

شبکه تجارت الکترونیک آزاد/ متن باز ایران به منظور راه اندازی و حمایت از شما علاقه مندان
و فعالین حوزه‌های مختلف کسب و کار تاسیس گردیده و توانایی‌های بسیاری در راه اندازی،
حمایت و توسعه ایده‌ها و محصولات تجاری شما را دارد.
اگر قصد شروع یا رشد تجارت خود را دارید با ما در ارتباط باشید.
درگاه ورود به این شبکه، وبسایت www.fsnet.ir می‌باشد.


برچسب ها : کسب و کار، تجارت، کار آفرینی، محصولات تجارت

تداوم و پشتکار

کاری نیست که با پشتکار و مهارت نتوان از پس آن برآمد. کارهای بزرگ بازور و قدرت انجام نمیشود بلکه با استقامت و پشتکار به ثمر میرسد.

 

جانسون



برچسب ها : پشتکار، مهارت، استقامت

متفاوت بودن کلید موفقیت!

متفاوت بودن در دنیای تجارت و بلاخص کسب و کار اینترنتی نقش مهمی دارد. برای خاص بودن در دنیای سایبری سعی کنید کارهای رقبای خود را تکرار نکنید و حتی الامکان از بازارهای شلوغ پرهیز کنید که در بازارها محصولات و حتی تبلیغاتی مشابه وجود دارد.

برای متفاوت بودن به 3 عامل تخصص، تفکر خلاق و انگیزه احتیاج دارید. انگیزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین عامل از بین گزینه های بالا میباشد چون با بودن انگیزه هم تخصص و هم فکر خلاق که یک علم اکتسابی است را میتوانید به دست  بیاورید.

برای متفاوت بودن فکر کنید و خلاقیت به خرج بدهید رقبای خود را شناسایی کنید در پی چیزی باشید که دیگران نداشته باشند! در این صورت توجه دیگران را به خود جلب میکنید .

 



برچسب ها : تجارت، کسب و کار الکترونیک، تفکر، تخصص

آمازون چگونه کار میکند؟

در سال 1995، سایت آمازون اولین کتابش را که از گاراژ Jeff Bezos واقع در محله Seattle شهر واشنگتن حمل شده بود، فروخت. در سال 2006، این سایت تعداد بیشتری از کتابها به فروش میرساند و دارای سایتهای خدماتی در هفت کشور با 21 مراکزی برای تحقق اهداف در سراسر جهان با فضای انباری بیشتر از 9 میلیون متر مربع میشود.

این داستان در مورد رویای تجارت الکترونیک است و Jeff Besoz شخص اول سال 1999 در مجله Time شد. این ابداع و تجارت دانا که حفظ سایت amazon.com در آن زمان بحث برانگیز است: این شرکت دارای ده ها اختراعات ثبت شده در زمینه پردازش های تجارت الکترونیک است که برخی استدلال میکنند که باید در حوزه های عمومی باقی بمانند. در این مقاله، ما به دانستن آنچه که آمازون انجام میدهد، آنچه این سایت را از دیگر سایت های تجارت الکترونیک متفاوت میسازد و چگونگی پشتیبانی زیرساختهای تکنولوژی آن از رویکرد چندجانبه برای فروش آنلاین این سایت، میپردازیم.

مبنای amazoon.com:

سایت آموزون مقدار زیادی و تعداد زیادی از کالاها را به فروش میرساند. روش فروش مستقیم آمازون به خریدار با آنچه در بیشتر خرده فروشان بزرگ آنلاین دیگر به جز برای محدوده محصولات روی میدهد، متفاوت نیست. شما قادر به یافتن لوازم آرایشی، لباس، جواهرات، مواد غذایی لذیذ، لوازم ورزش، لوازم حیوانات، کتاب، CD، DVD، کامپیوتر، مبلمان، اسباب بازی، وسایل باغبانی، تختخواب و ملافه و تقریبن هر چیز دیگری که ممکن است مایل به خرید آن هستید، میباشید. آنچه که آمازون را به یک غول تبدیل میکند، در جزئیات آن است. در کنار دامنه عظیم محصولات، آمازون به هر تلاش ممکن برای سفارشی کردن تجربه خریدار دست میزند.

هنگامی که شما به صفحه اصلی این سایت میرسید، نه تنها پیشنهادهای ویژه و محصولات برجسته را خواهید یافت، بلکه اگر قبلن به سایت آمازون رفته باشید، پیشنهادهایی را که فقط برای خود شماست را  خواهید یافت. آمازون شما را با اسم میشناسد و تلاش میکند که فروشگاه شخصی شما بشود.

 

 

تکنولوژیهای بازاریابی جاسازی شده که آمازون برای شخصی سازی تجربه شما به کار گرفته، احتمالا بهترین مثال از رویکرد کلی این شرکت به میباشند: مشتریتان را خوب خوب بشناسید. ردیابی مشتری "Customer Tracking"  یک "دژ" آمازون است. اگر به این سایت اجازه نصب یک "کوکی" را بدهید، خود را در حال دریافت  همه نوع ویژگیهای مفید مثل پیشنهاداتی مبتنی بر خریدهای گذشته و لیست بررسی ها و راهنماییهای نوشته شده توسط آن کاربرانی که محصول مورد جستجوی شما را خریده اند، که تجربه خرید شما را جالب مینماید، خواهید یافت.

ویژگیهای اصلی دیگری که آمازون را در سطح دیگری قرار میدهد، استراژی چند سطحی تجارت الکترونیکی است که آن به کار گرفته است. آمازون اجازه میدهد تقریبا همه با استفاده از بسترهای نرم افزاری آن تقریبا همه چیز بفروشد. شما میتوانید فروشهای مستقیم کالا را که مستقیمن توسط سایت آمازون به فروش میرسند، مثل کتابهایی که در گذشته در اواسط سال 90 از گاراژ  Jeff Bezos فروخته میشد. فقط اکنون از یک انبار خیلی بزرگ حمل میشوند، بیابید. از سال 2000، شما همچنین میتوانید کالاهای لیست شده توسط فروشندگان شخص ثالث، افراد، شرکتهای کوچک، خرده فروشیهای چون  Target و Toys R Us را بیابید. میتوانید وسایل استفاده شده، لوازم مرمتی و حراجیها را پیدا کنید. ممکن بگویید که آمازون فقط برای فروش کالا روی وب یک مرکز نهاییست، به غیر از این شرکت آمازون اخیرا یک زاویه برونگرای بیشتر به استراژی خود افزوده است.

به علاوه این برنامه وابسته که اجازه میدهد هر که لینکهای آمازون را پست کرد از طریق کلیک بر فروشها کومیسیونی دریافت کند، حالا برنامه ای وجود دارد که اجازه میدهد آن affiliate (که آمازون آنها را "associate" "همکاران" میخوانند) وب سایتهای بی عیبی را بر پایه بستر نرم افزاری آمازون بسازد. آنها (کاربران سایت آمازون) اگر بخواهند میتوانند یک سایت کوچک آمازون، ساخته شده بر "پایگاه داده" حجیم محصولات آمازون و برنامه هایش برای اهداف خود داشته باشند. تا زمانیکه هر خرید از طریق آمازون میرود، شما میتوانید سایتی به نام amazoonish.com که محصولات مستقیما بر روی سرور server سایت آمازون چیده، پیشنهاد ها و راهنماها شخصی خود را نوشته و قسمتی از هر فروش را دریافت کنید. آمازون به تفریحگاه توسعه دهندگان نرم افزار تبدیل شده است.

قبل از این که روشهای تجارت الکترونیک آمازون را عمیقتر کاوش کنیم، اجازه دهید که نگاهی سریع به زیرساخت تکنولوژی که همه چیز را ممکن میکنید، بیندازیم.

جریان آمازون

آمازون دارای چهار مرکز توسعه نرم افزار در سراسر جهان میباشد. این واحدها به طور مداوم به ایجاد ویژگیهای جدید و توسعه تکنولوژی برای پشتیبانی از این ویژگیها میپردازند. 



برچسب ها : تجارت الکترونیک، فروش کالا، بازاریابی، فروشگاه آنلاین

اهمیت به مشتری بسیار مهم است!

هر کاری که هدفی داشته باشد. دلایل جدیدی برای پیشرفت در کسب و کار را به وجود می آورند.

هدف از کسب و کار در دنیای مجازی، پیدا کردن مشتری و نگه داشتن اوست .خیلی از مدیران و افراد بر این باورند که مشتری مثل اسکناسی است که میتواند هر لحظه بیشتر شود. و به سود نهایی کارشان فکر میکند این عامل خود باعث پایین آمدن سطح کیفت کار و نارضایتی مشتریان و در نهایت از دست دادن آنها میشود.

این در حالی است که بسیاری از افراد موفق در سراسر دنیا همواره بیشترین درآمد خود را صرف جذب مشتری و جلب رضایت آنها میکنند.پس مهم  ترین عامل برای موفقیت در کسب و کار "رضایت مشتری" است . هر چه مشتری های خود را با ارائه دادن چیزی که میخواهد و به آن نیاز دارد و به قیمتی که مایل به پرداخت آن باشد بهتر و بیشتر راضی کنید آنها بیشتر از شما خرید میکنند و شما را به دوستانشان توصیه میکنند. بنابراین به دست آوردن رضایت مشتری باید کانون تمام فعالیت های کاری شما باشد.

و این را همیشه به یاد داشته باشید که مشتریان ثابت هستند که میتوانند شما را در زمان رویارویی با بحران نجات دهند.



برچسب ها : کسب و کار، مشتری

چگونه میتوان اعتماد مشتریان را جلب کرد ؟

گاهی ممکن است مشتری با مطالب ابراز شده از طرف فروشنده کاملا موافق نباشد و یا مطمن نباشد که محصول کاملا نیاز های وی را مرتفع میسازد یا حتی بخواهد آن را با محصولات دیگر مقایسه کند. فروشندگان نباید این موارد را نوعی سد در راه موفقیت فروش و نهایت تجارت خود تلقی کنند. اینها نکات مبهمی هستند که از طرف افراد بیان میشونند و دارندگان کسب و کار با جواب دادن به آنها مخاطب خود را یاری کنند.

بهتر است قبل از خاتمه فروش، فروشنده در مورد وجود یا عدم وجود ابهامات در ذهن مشتری مطمن شود. مثلا بیان سوالاتی نظیر "آیا مطلبی هست که بخواهید در مورد آن توضیح داده شود؟" میتواند موثر باشد. اگر جواب منفی باشد فروشنده میتواند فروش را خاتمه دهد.

در صورت دریافت جواب مثبت باید ضمن حفظ آرامش با نقطه ابهام، به طور مثبت برخورد کند. و با اعتماد بنفس کامل به تمامی سوالات مشتری خود جواب بدهد. و آن را مطمن سازد که بهترین را انتخاب کرده است.



برچسب ها : تجارت، مشتریان، محصول، کسب و کار

تجارت الکترونیک چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

کسب و کار الکترونیک
تجارت الکترونیک
یا ecommerce اصطلاحیست که برای هر نوع کسب و کار یا معامله های تجاری که شامل انتقال اطلاعات از راه اینترنت است به کار میرود. این تجارت طیفی از انواع مختلفی از کسب و کارها، از سایت های خرده فروشی مبتنی بر مصرف کننده، تمام سایت های حراجی یا موسیقی، تا مبادلات بازرگانی کالاها و خدمات تجاری بین شرکت ها، را پوشش میدهد. تجارت الکترونیک در حال حاضر یکی از مهمترین جنبه های اینترنت برای پدیدار شدن است.

ecommerce این امکان را به مصرف کنندگان میدهد که بدون موانع زمانی یا مکانی به مبادله کالا و خدمت به صورت الکترونیکی بپردازند. تجارت الکترونیک در پیش از 5 سال اخیر به سرعت گسترش یافته و پیشبینی شده این روند با همین سرعت یا حتی با سرعت افزونتر ادامه پیدا کند. در آینده ای نزدیک مرزهای بین کسب و کار معمولی و الکترونیک به طور فزاینده محو خواهد شد و بیشتر تجارتها به قسمتیهایی از عملیاتشان در اینترنت انتقال میابد.

(اصطلاح) کاسبی به کاسبی، یا B2B، به تجارت الکترونیک ما بین تجارتها اشاره داره به جای (تجارت) بین یک بازرگانی و یک مصرف کننده. تجارتهای B2B، اغلب با صد ها یا حتی هزاران تجارت دیگر هم در نقش مشتریان و  هم در نقش تامین کنندگان معامله میکنند. انجام این تراکنش به صورت الکترونیکی مزایای قابل رقابت زیادی را با روشهای سنتی فراهم میاورد. هنگامی که ecommerce به درستی پیاده سازی شود اغلب سریعتر، ارزانتر و بسیار راحتتر از روشهای سنتی مبادله کالا و خدمات میباشد.

تراکنش های الکترونیکی مدتیست که به شکل "مبادله داده الکترونیک" یا EDI به میان آمده اند.  EDI به تامین کننده و مشتری برای برپایی یک پیوند اختصاصی "داده" میان آنها نیازمند است، درحالیکه Ecommerce روش مقرون به صرفه ای به منظور برپایی چندین پیوند اتفاقی برای شرکتها فراهم میاورد. تجارت الکترونیک همچنین به توسعه فروشگاه های الکترونیکی جایی که تامین کنندگان و مشتریان بالقوه برای انجام تجارت متقابلن سودمند گرد آورده میشوند.

راه ایجاد یک فروشگاه آنلاین اگر از اصول ecommerce و آنچه که ecommerce برای انجام فروشگاه آنلاین شما مفروض میدارد، غافل باشیم میتواند سخت باشد. تحقیق و فهم این راهنما ها مورد نیاز برای پیاده سازی صحیح یک طرح تجارت الکترونیک قسمت بسیار سختی برای موفق شدن با ساختن یک فروشگاه آنلاین است.

شما برای داشتن یک فروشگاه آنلاین به چه چیز نیاز دارید ؟ و shopping card دقیقا چیست؟

نرم افزار shopping cart (کارت خرید) سیستم عاملیست که برای دادن امکان خرید کالاها و خدمات به کاربران، ردیابی مشتریان، گره زدن تمام جنبه های ecommerce درون یک کل منجسم استفاده میشود.

در شرایطی که انواع زیادی از نرم افزار ها هستند که شما میتوانید از آنها استفاده کنید، برنامه های قابل سفارشی کردن روشی مقرون به صرفه اثبات شده برای ایجاد، ویرایش و نگهداری یک فروشگاه آنلاین میباشند. کارتهای خرید چه فرقی با آنهایی که در یک خاروبار فروشی یافت میشوند دارند؟ شما به یک فروشگاه آنلاین وارد میشوید، محصولی را که مطابق نیازهای شماست میبینید و آن را در سبد خرید مجازی خود قرار میدهید. وقتی که تمامی (کالا)ها را مشاهده کردید، روی (دکمه یا لینک) "checkout" کلیک کرده و با فراهم کردن اطلاعات پرداخت تراکنش را تکمیل میکنید.

برای آغاز یک تجارت آنلاین بهترین راه این است که محصولی را بیابیم که مصرف کنندگان در مراکز تجاری یا واحدهای فروش به سختی قادر به یافتن آن باشند. همچنین حمل و نقل را در نظر بگیریم. پس شما به یک سایت فعال تجارت الکترونیکی نیاز دارید. این هم میتوان سایتی جدید توسعه یافته از صفر باشد، هم یک سایت موجود که میتوانید به آن قابلیتهای کار خرید تجارت الکترونیکی را بیافزایید.

در قدم بعدی، شما به یک ابزار پذیرش پرداخت آنلاین نیاز دارید. این معمولا مستلزم فراهم کردن حساب بازرگان (merchant account) و پذیرش کارتهای اعتباری از طریق یک درگاه پرداخت آنلاین (برخی از سایتهای کوچکتر با روشهای پذیرش پرداختهای ساده تر مثل paypal).

در آخر، شما به یک استراژی بازاریابی برای بردن ترافیک هدفمند به سوی سایت خود و ابزاری برای جذب مکرر مشتریان نیاز دارید. اگر در تجارت الکترونیک تازه وارد هستین کارها را ساده نگهدارید و محدودیتهای خود را بشناسید.

تجارت الکترونیک میتواند سرمایه گذاری پرارزشی باشد، اما شما قادر به یک شبه بدست آوردن پول نیستید. تحقیق بسیار، پرسیدن پرسش، سخت کار کردن و گرفتن تصمیمات تجاری بر پایه واقعیاتی که از تحقیقات مربوط به تجارت الکترونیک فرا گرفتید، مهم است. بر احساسات تکیه نکنید. امیدواریم خودآموز تجارت الکترونیک ما به کسب و کار شما در گرفتن تصمیمات بهتر در زمینه انتخاب کارت خرید آنلاین برای فروشگاه الکترونیک شما کمک کرده باشد.



برچسب ها : کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک، ecommerce، فروشگاه آنلاین

وسوسه،یک راه جذب مشتری

مشتریان را وسوسه کنید

صاحبان قدرت باید همواره برای نگه  داشتن مشتریان خود کوشا باشند و سعی برای جلب اعتماد و همیشگی بودن آنها بکنند.

برای تجارت الکترونیکی فقط راه اندازی یک وب سایت و ارائه محصولات خود بر روی آن کافی نیست. عوامل مهمی وجود دارند که می توانند ما را در این راه یاری دهند.

همه افراد در هر سن و مقامی به یک محصولی مثلا دیدن یک برنامه تلویزیونی ،بازی،خرید و یا ... اعتیاد دارند و با مطرح شدن آن  وسوسه ای برای به دست آوردن و رسیدن به آن  میشوند. ما همواره باید این محصولات را شناسایی کرده و با قرار دادن آنها بر روی وب سایت بازدید کنندگان جدید و مشتریان سابق خود را راضی نگه داریم . برای این کار میتوانیم با قرار دادن  نظر سنجی‌های مختلف نیازهای آنها را پیدا کرده و در اختیار شان قرار دهیم. با این کار هم  تعداد مشتریان و بازدید کنندگان مان را میفهمیم و هم انگیزه ای برای ثابت بودن مشتریان به وجود می آید.  

یکی دیگر موضوعاتی که میتواند ما را کمک کند این است که در ازای خرید مشتریان محصولی رایگان در اختیار آنها قرار دهیم. این پیشنهاد همیشه برای مردم وسوسه انگیز بوده و هست حال اگر محصولی ندارید میتوانید با دادن امکاناتی ویژه به افراد آنها را از دیگران مستثنی کنید !



برچسب ها : وب سایت، تجارت الکترونیک، وسوسه، مشتریان

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

طراحی سایت و بهینه سازی

در گذشته اکثر کسانی که میخواستند وب سایت داشته باشند سراغ طراحی هایی میرفتند که در آنها از برنامه های فلشی و انیمیشن ها استفاده می شد. این ایده شاید به ظاهر خوب به نظر برسد ولی با اجرای آن و به علت پایین بودن سرعت و لود نشدن صفحات، دارندگان اینچنین وب سایت ها به مشکل بر میخوردند.

اگر چه یک طراحی زیبا میتواند مشتریان را جذب وب سایت بکند اما عوامل مهمتری هم وجود دارند که باعث افزایش بازدید کنندگان، و در نتیجه بازدهی بالا و رونق کسب و کار میشوند .

اولین کاری که یک طراح حرفه ای باید بکند این است نیاز مشتری را شناسی کند مثلا وب سایت برای چه دسته از افراد ساخته میشود، امکانات آن تا چه اندازه باید باشد، استاتیک بودن یا داینامیک بودن و یا غیره که همگی این موارد را باید مورد بررسی قرار داد.

بعد از ساختن قالب اصلی یکی از مهمترین عوامل بهتر دیده شدن و مطرح شدن وب سایت در موتورهای جستجو که همان SEO است بیان می شود. در این حالت، شما باید با یک تیم یا یک نفر متخصص SEO در ارتباط باشید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو میتوانند وب سایت شما را به خوبی پیدا کنند. برای این کار با یک شرکت با تجربه در زمینه طراحی وب سایت و بهینه سازی تماس بگیرید. ارزش این کار را به سرعت متوجه خواهید شد.

و در آخر ۲ نکته مهم باقی میماند و این است که برای ماندن در صفحه اول نتیجه جستجو ها باید همواره مطالب وب سایت خود را بروز رسانی کنید، نکته دوم اینکه در جوامع مجازی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس خود را هرچه بیشتر و بهتر معرفی کنید.



برچسب ها : وب سایت، طراحی وب سایت، بهینه سازی، seo

تفاوت کسب کار اینترنتی با تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک با وبسایت

تجارت الکترونیکی بخشی از کسب و کار اینترنتی است. کسب و کار اینترنتی به تمامی فعالیت های اینترنتی مانند یک دادگاه اینترنتی و هرگونه فعالیت مشابه که در نهایت یک گردش مالی دارد می توان گفت.

 کسب و کار اینترنتی بسیار فراتر از تجارت الکترونیک است و میتواند آن را دربر بگیرد. در واقع تجارت الکترونیک فقط به خرید و فروش اینترنتی محدود می شود و اینجاست که کار طراحان وب سایت، تاجران و مبلغان دنیای مجازی آغاز میشود.

یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات بە کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. به طور مثال اگر محصول خاص و منحصر بە فرد ما در دیگر نقاط دنیا وجود نداشته باشد، می توانیم با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنیم و از این طریق بە اهداف خود دست پیدا کنیم.



برچسب ها : تجارت الکترونیک، طراحی وب سایت، کسب و کار، خرید و فروش

جاده موفقیت

جاده ی موفقیت سر راست نیست
پیچی وجود دارد به نام شکست
دور برگردانی به نام سردر گمی
سرعت گیر هایی بنام دوستان
چراغ قرمز هایی بنام دشمنان
چراغ احتیاط هایی بنام خانواده
تایر های پنچری خواهید داشت به نام شغل
اما اگر یدکی بنام عزم داشته باشید
موتوری به نام استقامت
و راننده ای بنام خدا


برچسب ها : موفقیت، عزم، کسب و کار، استقامت

امنیت در تجارت الکترونیک

ایجاد لایه امنیتی برای وبسایت خود

حفظ اطلاعات در دنیای سایبری بسیار مهم است، حال چگونه میتوانیم کسب و کاری داشته باشیم که اطلاعاتمان هم محفوظ بماند؟

کسب و کار ما در دنیای مجازی زمانی روند رو به رشدی خواهد داشت که وب سایتمان از امنیت بالایی برخوردار باشد، آنجاست که مشتریان ما با اعتماد کامل کارهایشان را به ما می سپارند.

نبودن امنیت و کدگذاری بر روی صفحات وب سایت باعث مشکلاتی از قبیل ذیل می شود:

  افراد با ساختن صفحاتی شبیه وب سایت مربوطه در صدد کلاه برداری از کاربران می شوند و باعث از بین رفتن اطلاعات آنها و در نهایت نمود بی اعتمادی را به همراه دارد.

هکرها می‌توانند با دسترسی به اطلاعات مشتریان با تغییر، دستکاری و افشای آنها، امنیت وب سایت را به خطر اندازند. و در نتیجه کسب و کار دچار مشکل میشود.

پس با داشتن امنیت بالا، کدگذاری و گواهینامه های الکترونیکی (SSL) میتوان وب سایتی مطمئن داشت، که در پس آن تجارتی موفق را به ارمغان میآورد.  



برچسب ها : امنیت، تجارت الکترونیک، وب سایت، کسب و کار

در یک نام اینترنتی چه خصوصیاتی نهفته است؟

این را باید بدانیم که نام وب سایت فقط به عنوان یک اسم نیست و حقیقتا به عنوان  یک پل ارتباطی بین ما و مشتریان هست .

نام تجاری ما را در ذهن هر کدام از بازدیدکنندگان تقویت میکند همچنین میتوانیم قسمتی از ایمیل کاری خودمان را از آن استفاده کنیم تا هم ایمیل و هم نام تجاری ما را بیشتر بشناسند .

در انتخاب نام وب سایت باید به 3 نکته توجه کنیم که عبارت اند از:

  1. استفاده از اسم های خاص باعث می شود که در ذهن مشتری باقی بماند
  2. اسم های که استفاده میشود مربوط به کسب و کارمان باشد
  3. و از همه مهمتر این که کوتاه باشد که هر کسی به راحتی بتوانند آن را جستجو کنند.  

 

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه فرمایید .

 



برچسب ها : کسب و کار، تجارت، مشتریان، بازدیدکنندگان

چطور برند ساز شخصی خود باشیم؟

تا به حال به این فکر کرده اید که با آمدن اسم شرکت یا وب سایت خود چه واکنشی برای مشتریان خود به وجود می آورید ؟

داشتن یک برند شخصی در دنیای امروز یک نیازاست  .

حال   مسئله مهم  اینجاست که چگونه می توانید تاثیر گذارترین برند شخصی باشید ؟

 

شرکت ها و نهادها با تولید محصول در پی این  هستند که با ارائه تصویری خوب و زیبا از آن محصول در جلوی چشمان  ما بهترین باشند.

 

یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل جذب افراد این است که  معلومات خودتان را همانند کالایی که برای فروخته شدن عرضه می شود تصور کنید. لذا باید طوری رفتارکنید که دیگران قانع شوند شما خصوصیات و توانائیهائی دارید که با دیگران متفاوت است. این بستگی به تلاشتان دارد که چقدر بتوانید با گفتار و حرکات بدن و همچنین دانش خود دیگران را نسبت به تمایز خود قانع کنید ولی مطمئنا آنچه که مهمتر از تلاشتان برای اینکار است این است که خودتان تمایزهای خود را کاملا باور کنید و با اعتماد به نفس کامل خودتان را به دیگران عرضه کنید.

 



برچسب ها : برند ساز، شخصی، مشتریان، تاثیر گذارترین

روش صحبت با مشتریان

ارتباط با مشتری یکی از مهم ترین اهداف ایجاد رابطه قوی و بدست آوردن رضایت آنان از خدمات ارائه شده توسط شرکت می باشد،در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان  سعی می شود از تمام پتانسیل های موجود هر مشتری بهترین استفاده صورت گیرد، زیرا هزینه بدست آوردن مشتری جدید بیشتر از هزینه جلب رضایت مشتری موجود و استفاده از این پتانسیل است.حال چگونه با مشتریان خود صحبت کنید:

از ته دل و از روی باور به مشتری اطلاع رسانی کنید و با وی مذاکره نمایید. مثلا شما اگر بخواهید در مورد پدر و مادرتان صحبت کنید، خب بدیهی است که به آنچه می گویید باور عمیق دارید؛ حال آیا خودتان هم می توانید به محصولی که می خواهید بفروشید، باور عمیق داشته باشید؟

  - سعی نکنید در مقابل انتقادات به جای مشتری، موضع بگیرید؛ بلکه حق را به او بدهید و مشکل یا انتقاد را قبول کنید

. - صادقانه سخن بگویید؛ همانطور که عرض کردم، از روی باور و البته صادقانه، راست و درست و با پرهیز شدیدا ازدروغ و بزرگیی نمایید در مورد رقبا، نزد مشتری، با احترام سخن بگویید؛ یقیناّ معایب و نواقصی که برای یک شرکت بیمه دیگر یا فروشنده دیگر یا محصول دیگر بر می شمارید، متوجه خودتان نیز هست

 - علاوه بر صحبت و سخن، سعی کنید به اشکال دیگر نیز اعتماد مشتری را جلب کنید

 - سعی کنید با عواملی مانند علم، تحصیل، ثروت، موقعیت، اصالت خانوادگی، موقعیت اجتماعی، ارتباطات اجتماعی، شخصیت فیزیکی و محتوایی، و... اهمیت و موقعیت خود را نزد مشتریان بالا ببرید.

طرز صحبت با مشتری خیلی  مهم تر از سخنرانی و ویزیت است. عملا شما با این کار، به طور غیر مستقیم، ویزیت کرده اید و مشتری های عمده و گروهی جذب می کنید.



برچسب ها : روش، صحبت، مشتری

چی بفروشم؟!!

خیلی از دوستان اولین سئوالی که پس از مطرح شدن بحث تجارت الکترونیک به ذهنشون خطور میکنه اینه که حالا چی بفروشم؟

در جواب باید گفت شاید شما الان محصولی یا کالایی برای فروش نداشته باشید اما باید گفت که حتما هم نباید جنسی رو بفروشید.

در واقع تجارت الکترونیک تمام وسعتی که شما در دنیای تجارت معمول می‌توانید تصور کنید رو در اختیار داره و شما میتونید خدمات و سرویس‌هایی را که در آن مهارت دارید را عرض نمایید.

هر تخصص یا هر محصولی که داشته باشید توانایی ارائه اون تو وب وجود داره و فقط نوع و شیوه ارائه هست که میتونه ملاکی بر موفقیت یا عدم موفقیت شما باشه.



برچسب ها : محصول، خدمات، تجارت، تخصص